Listing 1 - 10 of 249 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Het Vlaamse onderwijs is continu in verandering. Regelgeving verandert, het beleid verandert, schoolvisies verschillen, schoolpopulaties worden diverser, leerinhouden evolueren. Bovendien heeft elke school een grote mate van autonomie in het invullen van de na te streven minimumdoelen, de klasorganisatie, de lesorganisatie, de vakkenindeling… Wat wérkt nu echt, in het onderwijs en in jouw klas? Krachtig leraarschap blijkt een combinatie van klassieke instructiemethodes met innovatieve aanpakken en onderwijstechnologieën. De auteurs preken niet de revolutie, maar pleiten voor een overdachte aanpak waarbij je klassieke en nieuwe aanpakken evalueert op hun waarde voor jouw lesaanpak en voor jouw leerlingen. Via een combinatie van praktijkverhalen en theorie nodigt dit boek uit om te experimenteren, te overleggen met collega's en te evolueren als leerkracht en als schoolteam. Dit boek helpt student-leraren om hun eigen, krachtige weg te banen in een complex onderwijslandschap, rekening houdend met de unieke context van elke individuele leerling, klas en school.
Choose an application
In dit boek wordt onder klassenmanagement verstaan: een verzamelbegrip voor vaardigheden van de leraar die te maken hebben met het plannen, voorbereiden, organiseren, begeleiden en evalueren van onderwijsleersituaties. Het is een vervolg op Klassemanagement in de onderbouw (in 1994 verschenen bij het CPS) en richt zich op de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs. Een greep uit de inhoud: Klassenmanagement: waar gaat het om?; Pedagogische kwaliteiten van de leraar; Managementvaardigheden van de leraar; Zelfstandig werken; Differentiatie. (Bron: www.cps.nl)
071328.jpg --- Klassenmanagement: basisonderwijs --- Klasmanagement --- Klassenmanagement --- Didactics --- klassenmanagement
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je het best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot zelfreflectie en bijsturen van het eigen lerarengedrag om zo een goede regisseur te worden in elke klassituatie.Theorie kan je lezen, begrijpen, studeren. Voor ze daadwerkelijk je handelen kan sturen, moet je de theorie zo beheersen dat ze spontaan in je opkomt bij het analyseren van je lessen op het vlak van klasmanagement. Daarom hebben we ook oefeningen ontwikkeld met authentieke situaties en casussen in het boek Regisseer je klas. Oefeningen in klasmanagement. Vanuit deze oefeningen willen we (toekomstige) leraren laten nadenken over aspecten van goed klasmanagement, hen inzichten bijbrengen en vooral in interactie met anderen ideeën laten uitwisselen. Bij elke oefening staat telkens een korte theoretische duiding. Dit theoretische boek geeft hierbij meer achtergrond. Hoewel de boeken samen één geheel vormen, zijn ze ook los van elkaar waardevolle lectuur in het kader van klasmanagement.https://www.pelckmansuitgevers.be/regisseer-je-klas-theorie-herwerkte-uitgave.html
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Wie doet wat in onze klas?Een handige en complete set om de taken in de klas uit te leggen en te verdelen.Bron: https://www.averbode.be/ko_wereldorientatie?article=9337
Kleuteronderwijs --- Taak --- Klassenmanagement
Choose an application
Listing 1 - 10 of 249 | << page >> |
Sort by
|